Smagā auto transporta plūsma
2020.g.Feb. https://youtu.be/aF94GDMTUfo2018.g.augusts https://skaties.lv/beztabu/nejedzibas/jaunciema-iedzivotaju-drosibu-gadiem-apdraud-nemitiga-kravas-auto-plusma-atbildigie-ieredni-saka-samierinieties/
Patīk mums tas vai nē, bet Jaunciema gatve ir viens no ceļiem uz ostu, tātad, lielākā vai mazākā mērā, ar kravas tranzītplūsmu mums ir jārēķinās, vismaz līdz brīdim, kad tiks izveidots Ziemeļu koridora 1.posms.
Kamēr Ziemeļu koridora attīstība ir iesaldēta, pareizāk būtu formulēt jautājumu citādi: vai satiksmes plūsmu iespējams atslogot vismaz daļēji, aizkavējot Jaunciema gatves bojājumus, samazinot satiksmes negadījumu risku un samazinot tranzītkravu radīto troksni un putekļus Jaunciemā, Sužos un Ozolkalnā?
Vēsturisks atskats: kravu tranzīts pa Jaunciema gatvi būtiski pieauga 2010.gadā, kad, Rīgas domes departamentā Carnikavas pašvaldība saņēma atļauju uzlikt smagā transporta kustību ierobežojošu zīmi pa autoceļu P1 (Carnikavas ceļš). Rezultātā, tradicionālajai tranzīta kravu plūsmai no Valmieras, Pleskavas, Bauskas, Jelgavas un daļēji Liepājas un Ventspils virzieniem, pievienojās vēl arī Tallinas šosejas kravas. Carnikaviešu prasība toreiz tika apmierināta uz Jaunciema gatves iedzīvotāju interešu rēķina. Atpakaļceļš, kā izrādās, nav tik pat vienkāršs, jo šajā desmitgadē veiktā P1 rekonstrukcija veikta nemaz neparedzot smagā auto transporta slodzi un tagad izrādās, ka Eiropas līdzfinansētais P1, ir "saudzējams" vairāk kā Jaunciema gatve un tā iedzīvotāju drošība. Informācija par Jaunciema gatves tehniskajiem parametriem un to atbilstību tik lielas kravu plūsmas uzņemšanai ir pieprasīta bet pagaidām nav saņemta.
Diskusijas un divvirziena vēstuļu plūsma turpinās.
Ja tev šī problēma ir aktuāla, ja esi ceļu būves inženieris, vai esi jebkā citādi gatavs veltīt risinājumam savu laiku zināšanas un pieredzi, lūdzu, sazinies ar mums!